Problemele care apar la cutia de viteze DSG cu 7 rapoarte DQ200

2023-01-03 12:03:15 Autor: Alfa Rent a Car
Problemele care apar la cutia de viteze DSG cu 7 rapoarte DQ200


Ambreiajul uscat cu 7 rapoarte DSG (direct-shift gearbox) este afectat de mai multe defecte comune. În acest articol biroul de închirieri auto aeroport Cluj Alfa Rent a Car vă arată care sunt problemele care afectează modelele de la Audi S Tronic, VW, Seat și Skoda cu transmisie automată cu dublu ambreiaj DSG cu șapte rapoarte care pot fi reparate și chiar îmbunătățite cu piese modificate. Modele afectate sunt următoarele:

    •     Audi A1 DSG începând din 2011
    •     Audi A3 DSG începând din 2008
    •     Audi A3 Cabriolet DSG începând din 2008

    •     Seat Altea DSG începând din 2009
    •     Seat Ibiza DSG începând din 2008
    •     Seat Leon DSG începând din 2009
    •     Seat Toledo DSG începând din 2009

    •     Skoda Octavia DSG începând din 2008
    •     Skoda Superb DSG începând din 2008
    •     Skoda Yeti DSG începând din 2010

    •     VW Golf DSG începând din 2007
    •     VW Golf Plus DSG începând din 2007
    •     VW Jetta DSG începând din 2007
    •     VW Passat B7, B8 DSG începând din 2008
    •     VW Passat CC DSG începând din 2010
    •     VW Polo DSG începând din 2009
    •     VW Scirocco DSG începând din 2008
    •     VW Touran DSG începând din 2008

Vă rugăm să rețineți că în acest articol vom prezenta defecțiunile care apar exclusiv la ambreiajul uscat DSG 7 care se regăsește pe toate mașinile prezentate mai sus dar cu motorizare de până la 2000cc. În acest articol nu vom discuta despre ambreiajul umed DSG 7 OB5/DL501 care se regăsește pe modelele Audi cu motorizare de peste 2 litri.

Cutia de viteze uscată DSG cu șapte rapoarte. Această versiune de transmisie DSG se regăsește deseori sub câteva denumiri precum 0AM, 0CW, 7DSG și DQ200. Această transmisie este folosită pe modelele de la Audi, Seat, Skoda și VW ale căror cilindree nu depășește 2 litri. Problemele cutiilor de viteze DSG sunt frecvente și acest model de transmisie DSG nu face excepție și suferă de propriul set de defecțiuni care din fericire toate au soluții viabile de reparație.

Defecțiuni ale mecatronicii și coduri de eroare DSG. Defecțiuni obișnuite: scurgeri hidraulice interne cu presiune mare care necesită recondiționarea sau înlocuirea completă a mecatronicii, defecțiune TCU care necesită înlocuirea componentei TCU sau a întregii unități mecatronice, scurgeri externe de presiune mică care necesită recondiționarea sau înlocuirea mecatronicii. Piesa mecatronică a transmisiei cu dublu ambreiaj 0AM DQ200 suferă de diverse defecțiuni ale căror simptome vor fi simțite de către șofer ca schimbări dure sau incorecte ale treptei de viteze sau chiar imposibilitatea de a mai pune în mișcare mașina. Transmisia automată cu dublu ambreiaj se bazează pe funcționarea corectă a mecatronicii pentru a gestiona activitatea ambreiajului și schimbarea treptelor de viteze. Datorită unităților mecatronice DSG defecte se poate ajunge la deteriorarea angrenajelor și a uzurii premature a întregului ansamblu cu cele două ambreiaje.

Coduri de eroare ale transmisiei uscate cu 7 rapoarte DSG model DQ200:

    •     P17BF – protecție la suprasarcină a sistemului de pompe hidraulic
    •     06079 – pompa hidraulică, protecție la trepidații
    •     06300 – restricție de funcționare datorită presiunii insuficiente
    •     06293 – restricție de funcționare datorită scăderii presiunii
    •     Trepidații în treapta întâi și la schimbarea pe trepte de viteză mai înalte
    •     Treapta de viteze curente clipește pe bord
    •     Martorul de gestiune al motorului clipește pe bord
    •     Ambreiajul alunecă sau se simt bătăi la schimbarea treptelor de viteze

În funcție de gradul de deteriorare internă al ambreiajului, șoferii vor experimenta unele defecțiuni din cele enumerate mai sus dar nu toate. Pentru a economisi timp și bani biroul de închirieri mașini aeroport Cluj Alfa Rent a Car vă recomandă să reparați mecatronica doar la un service auto care poare recondiționa complet această piesă fără a mai fi trimisă prin alte locuri. În funcție de brandul și modelul vehiculului mecatronica are următoarele serii:

    •     0AM 927 769 D - 0AM927769D
    •     0AM 927 769 K - 0AM927769K
    •     0AM 927 769 G - 0AM927769G
    •     0AM 325 025 D - 0AM325025D
    •     0AM 325 025 H - 0AM325025H
    •     0AM 325 065 N - 0AM325065N
    •     0AM 325 025 J - 0AM325025J
    •     0AM 325 065 L - 0AM325065L
    •     0AM 325 065 S - 0AM325065S

Piesele care se defectează în unitatea mecatronică DSG cu 7 rapoarte. În imaginile de mai jos vă arătăm o parte din componentele care alcătuiesc mecatronica transmisiei DQ200 DSG și defectele care apar de cele mai multe ori la fiecare dintre aceste piese.

Imaginea de mai jos vă arată defectul rezultat în urma unei scurgeri la presiune mare din recipientul de acumulare care se înșurubează în corpul valvei. Corpul valvei de pe mecatronica DSG DQ200 0AM are un defect de proiectare unde grosimea peretelui recipientului de acumulare este prea subțire. Datorită acestui lucru acesta se poate crăpa ca în imaginea de mai jos provocând o pierdere de presiune mare din care vor rezulta probleme în funcționarea ambreiajului. Când fisura ajunge la mărimea din imaginea de mai jos, este puțin probabil că mașina va mai funcționa, dar dacă o va face, schimbările de rapoarte vor fi foarte dure cu mișcări smucitoare și martori de bord aprinși. Acest defect poate fi reparat de către un service auto bun prin recondiționarea mecatronicii și înlocuirea corpului valvei cu versiunea nouă a cărei design a fost corectat de către VW și Audi.

În imaginea de mai jos regăsim motorașul electric integrat și valva de presiune care sunt două componente care se defectează deseori în unitatea mecatronică cu dublu ambreiaj DSG DQ200. Scurgerile de presiune vor duce la suprasolicitarea și arderea pompei de presiune înaltă. Defectul acestor componente sunt de cele mai multe ori un efect dar diagnosticate greșit ca și cauza principală. Defecțiunea acestor piese este de cele mai multe ori cauzată de către scurgerile de presiune despre care am scris în rândurile de mai sus.

Defectul electrovalvelor din imaginea de mai jos este o cauză foarte obișnuită a problemelor care apar la mecatronica DSG DQ200 de la VW și Audi S-Tronic. Defectele acestora pot fi datorate contaminării uleiului în urma deteriorării altor piese și de probleme de natură electrică. Acestea se pot înlocui cu electrovalve noi în urma unui diagnostic corect.

Eroare selector marșarier la cutia de viteze DSG cu 7 rapoarte DQ200. Aceasta este o defecțiune care apare frecvent și necesită desfacerea transmisiei și înlocuirea rulmentului sau a furcii selectoare. Șoferii vor observa în acest caz că mașina nu poate merge în marșarier sau că nu se poate selecta treapta 6 de viteze. Biroul de închirieri auto aeroport Alfa Rent a Car din Cluj dorește pe această cale să anunțe proprietarii de mașini cu transmisie DSG 7 DQ200 cu an de fabricație până în 2018 că această defecțiune este o chestiune de „când” se va strica și nu de „dacă” se va defecta. Simptoamele acestei defecțiuni sunt următoarele:
    •     Sunet de măcinat, scârțâit la selecția marșarierului
    •     Pierderea completă a marșarierului
    •     Aprinderea martorului de bord care aparține cutiei de viteze
    •     Treapta 6 de viteze nu se cuplează
    •     Cod eroare 06293 restricție de funcționare datorată scăderii presiunii
    •     Cod eroare 01851 blocat în treapta 6 de viteze

Defecțiunea selectorului marșarier este deseori diagnosticată greșit ca fiind o problemă de mecatronică. Furca selectoare ieșită din locaș declanșează erori legate de defecțiuni de presiune și selecție motiv pentru care mecanicii auto mai puțin experimentați vor recomanda reparații scumpe ale mecatronicii când acestea nu sunt necesare. Când rulmentul (glisorul) se defectează, selectorul rămâne fără sprijin în bucșa sa de ghidare și permite furcii să se miște într-o direcție laterală opusă mișcării sale ghidate pe verticală. Când selectorul este în această situație mecatronica nu îl poate controla corect ceea ce duce la o selecție greoaie a treptelor de viteze sau chiar la imposibilitatea de a selecta una. În acest moment, selectorul nealiniat poate deteriora senzorul de poziție al treptei de viteze de pe mecatronică și va necesita îndepărtarea completă a mecatronicii pentru reparație. Acest defect se regăsește exclusiv la cutiile de viteze DSG cu 7 rapoarte DQ200. Înlocuirea acestei piese din unitate va crește semnificativ fiabilitatea transmisiei DSG.

Ambreiajul DSG. Uzura kitului ambreiaj DSG DQ200 ca cel din imaginea de mai jos este foarte frecventă și presupune îndepărtarea transmisiei și înlocuirea acesteia cu un kit nou DSG. Ambreiajele DSG cu 7 rapoarte sunt alcătuite din două discuri individuale cu material de frecare montate într-o singură unitate cu două diafragme operaționale. Deoarece sunt construite într-un mod similar și din același material ca ambreiajul manual standard, ambreiajul dublu suferă de aceleași probleme de uzură și defecțiuni. Uzura ambreiajului DSG cu 7 trepte de viteze are ca rezultat trepidații la pornirea de pe loc sau la schimbarea rapoartelor. De asemenea, această uzură poate determina creșterea bruscă a turației deoarece ambreiajele DSG alunecă în timp ce încearcă să câștige aderență pentru a transmite puterea de la motor prin cutia de viteze. Aceste simptome sunt de obicei însoțite de un cod eroare la sistemul de ambreiaje. În cazurile mai severe cuplarea kitului de ambreiaje DSG poate duce la bubuituri puternice care pot opri motorul. Biroul de închirieri mașini aeroport Cluj Alfa Rent a Car vă recomandă să înlocuiți ambreiajul înainte de a ajunge în această situație deoarece poate produce daune mai mari la volanta cu masă dublă.

 

Pentru rezervări NON-STOP la Alfa Rent a Car vă rugăm să ne contactați:

0748.166.966
contact@alfarentacar.ro