În lumea automobilelor electrice, Polestar, divizia electrică a Volvo, face senzație cu noile lor modele iar biroul Alfa de închirieri auto aeroport Cluj Napoca vă anunță că după lansarea SUV-ului Polestar 3, vine rândul lui Polestar 4 să atragă atenția pasionaților de mașini. Cu Polestar 4, cei interesați de achiziționarea unui SUV electric Tesla Model Y, Kia EV6 GT sau noul Porsche Macan electric vor fi cu siguranță atrași și de acest model. O caracteristică deosebită a Polestar 4 este absența totală a lunetei (ferestrei din spate). Acest lucru permite o siluetă elegantă și curajoasă, fără a compromite spațiul interior sau confortul pasagerilor. Cu 12 camere exterioare, iluminare interioară inspirată de planete și un sistem de operare Google, Polestar 4 impresionează prin tehnologie și design avangardist.
Fabricat în uzina Geely Holding din China, Polestar 4 își împrumută platforma de la SEA Platform, utilizată și de alte vehicule electrice. Cu două opțiuni de propulsie disponibile, clientul poate alege între un model cu tracțiune spate sau unul cu tracțiune integrală performant. Acest SUV coupé redefinește aerodinamica și spațiul interior, combinând elemente ale unui coupé sportiv cu funcționalitatea unui SUV. Polestar 4 își propune să ofere o experiență de conducere de neegalat, îmbinând performanța electrică cu confortul pasagerilor. Este o declarație îndrăzneață în lumea automobilelor electrice și o promisiune a viitorului mobilității sustenabile.
Designul exterior al Polestar 4 reprezintă o evoluție remarcabilă a elementelor cheie prezentate inițial de conceptul Polestar Precept, aducându-le la viață. Una dintre caracteristicile distinctive este eliminarea lunetei, care permite o nouă experiență imersivă pentru pasagerii din spate, și separarea farurilor frontale duble cu semnătura luminii Polestar unică, completată de emblema Polestar iluminată cu precizie de milimetru de sub aceasta. Eficiența aerodinamică este îmbunătățită de capota joasă, mânerele ușilor retractabile, geamurile fără ramă și optimizarea fluxului de aer în jurul barei LED din spate.
Construit pe arhitectura premium Sustainable Experience Architecture (SEA) dezvoltată de Geely Holding, Polestar 4 este un SUV coupe de segment D cu un corp mare și un ampatament lung de 2.999 mm. Lungimea totală este de 4.839 mm, lățimea de 2.139 mm și înălțimea de 1.544 mm. Acoperișul din sticlă pe toată lungimea este disponibil cu funcționalitate electrocromică opțională, permițând o stare opacă sau transparentă în funcție de starea de spirit. Datorită eliminării lunetei, acoperișul de sticlă se întinde dincolo de scaunele pasagerilor din spate, creând o ambianță interioară cu adevărat unică.
Oglinzile retrovizoare sunt înlocuite de un ecran de înaltă definiție care afișează o transmisie în timp real de la o cameră montată pe acoperiș - permițând un câmp vizual mult mai larg decât cel întâlnit în majoritatea mașinilor moderne. Transmisia digitală poate fi dezactivată pentru a permite șoferilor să vadă pasagerii din spate dacă este necesar. Maximilian Missoni, șeful departamentului de design al Polestar, spune: "Cu Polestar Precept am prezentat o nouă experiență uluitoare pentru pasageri prin eliminarea lunetei și mutarea barei din spate, care joacă un rol integral de siguranță, mai departe. Aceasta înseamnă că acum, pasagerii din spate pot avea o experiență unică în SUV-ul nostru coupe."
Interiorul Polestar 4 emană o atmosferă de eleganță minimalistă, fiind totodată un loc luminos și aerisit pentru pasagerii săi, în special cu unul dintre opțiunile de tapiserie mai deschise la culoare. Panorama imensă a acoperișului solar inundă interiorul cu lumină, contribuind la senzația de spațiu și libertate. Calitatea construcției este foarte ridicată, iar materialele interesante sunt prezente pretutindeni, precum textura tricotată 3D de pe scaune și uși. Aceasta este realizată la comandă, evitând astfel risipa de material. Pielea Nappa de proveniență etică este, de asemenea, o opțiune, permițând clienților să profite de un interior complet liber de materiale de origine animală, dacă doresc acest lucru.
Atmosfera interioară este îmbunătățită și mai mult de iluminarea ambientală din jur, iar opțiunile de culoare nu sunt deloc plictisitoare deoarece fiecare dintre acestea este inspirată de diferite planete și oferă pasagerilor câteva informații distractive despre corpul ceresc ales atunci când acesta este selectat. Polestar 4 oferă un sistem audio Harman Kardon disponibil ca opțiune, care vine echipat cu 12 difuzoare și un amplificator hibrid de 1.400 de wați. Pentru cei care optează pentru pachetul opțional Nappa, se adaugă încă două difuzoare integrate în tetierele fiecărui scaun din față, crescând numărul total la 16. Această configurație asigură o experiență sonoră captivantă și de înaltă calitate în interiorul vehiculului.
Enormul sistem de infotainment cu ecran tactic cu diagonala de 40 cm rulează sistemul de operare Android Automotive de la Google. Acest lucru înseamnă că este extrem de rapid și reacționează instantaneu la atingere. De asemenea, clienții au la dispoziție Google Maps încorporat pentru navigare și alte aplicații Google disponibile pentru descărcare pentru divertisment sau navigare. Pasagerii pot folosi, de asemenea, Apple CarPlay sau Android Auto, dacă doresc acest lucru.
Cu toate acestea, agenția Alfa de închirieri auto Cluj aeroport aduce o critică principală care provine de la faptul că aproape toate funcțiile sunt gestionate exclusiv prin intermediul ecranului tactil. Nu doar funcțiile obișnuite, precum navigarea, sau controlul climei ci în Polestar 4, trebuie utilizat acest ecran și pentru funcții precum ajustarea oglinzilor, aprinderea luminii de ceață din spate sau chiar deschiderea torpedoului. Acest lucru poate fi nu doar incomod în timpul condusului, ci și o provocare suplimentară pentru șoferi, care trebuie să parcurgă mai multe meniuri pentru funcțiile esențiale, precum reglarea oglinzilor sau aprinderea luminii de ceață din spate.
Spațiul oferit de Polestar 4 este generos și bine gândit, îmbunătățind experiența atât pentru șofer, cât și pentru pasageri. În partea din față, scaunele sunt spațioase și oferă o mulțime de reglaje pentru a găsi poziția de conducere confortabilă, indiferent de înălțimea șoferului. Reglajele de bază ale scaunelor sunt realizate prin intermediul unor comutatoare pe lateralul bazelor scaunelor. Cu toate acestea, reglajele volanului, a oglinzilor și a suportului lombar, se efectuează prin intermediul ecranului tactil, ceea ce poate fi incomod dacă trebuie ajustate în timpul condusului. Spațiile pentru depozitare din partea din față nu impresionează prin noutate, dar sunt suficient de mari pentru a satisface nevoile zilnice. Sub ecranul tactil, există și o platformă de încărcare wireless pentru telefon, care acoperă cea mai mare parte a ecranului telefonului, astfel încât șoferii să nu fie prea tentați de notificări.
Spațiul din spate este, de asemenea, generos, în ciuda liniei înclinate a acoperișului. Pasagerii din spate beneficiază de suficient spațiu pentru cap, chiar și cu spătarele în poziție verticală (spătarele se pot înclina). În plus,aceștia au la dispoziție un ecran în centrul consolei, cu controale pentru încălzire și media, plus porturi USB-C pentru a alimenta gadgeturile.
În ceea ce privește portbagajul, Polestar 4 oferă 526 de litri de spațiu, dintre care 30 sunt situați sub podea - mai mult decât concurenții săi, cum ar fi Kia EV6 GT cu 480 de litri, dar mai puțin decât Porsche Macan EV cu 540 de litri sau spațiul de 854 de litri al Tesla Model Y. În ciuda acoperișului înclinat, scaunele din spate se rabatează aproape complet dacă trebuie transportate obiecte mai mari. Un mic separator acoperit cu material textil separă portbagajul complet de compartimentul pasagerilor iar acesta poate fi desprins la nevoie. În plus, există un spațiu dedicat pentru a depozita separatorul sub podeaua portbagajului. Polestar 4 mai oferă și un spațiu adițional de 15 litri în „frunk” (portbagaj sub capotă), suficient pentru a depozita cablurile de încărcare și alte obiecte mici.
Cu un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h în doar 3.8 secunde, compania Alfa Rent a Car Airport Cluj Napoca vă informează că Polestar 4 se remarcă ca fiind cea mai rapidă mașină de serie dezvoltată vreodată de brandul suedez. Motoarele au un design sincron, cu magnet permanent. Dinamica de conducere este fidelă brandului Polestar , direcția precisă și răspunsurile manevrării rezultă într-o experiență de condus captivantă și agilă pentru toți ocupanții.
Vor fi disponibile atât versiuni cu un singur motor, cât și cu două motoare iar versiunile cu un singur motor electric vor beneficia de tracțiune spate. În ciuda puterii și performanței ridicate, controlul și încrederea sunt întotdeauna factori cheie pentru a produce o experiență EV responsabilă și plăcută în fiecare zi. Suspensia semi-activă este prezentă în versiunea cu dublu motor, oferind un nivel suplimentar de ajustare între dinamica de confort și performanță. Roțile variază între 20 și 22 de inch în diametru, în funcție de versiune, cu anvelope furnizate de Pirelli și Michelin.
O baterie de 102 kWh este montată pe ambele versiuni și oferă o autonomie ridicată. Versiunea Dual motor dispune de 544 cai putere și cuplu de 686 Nm și o autonomie preliminară de până la 570 km la standardul WLTP. Un ambreiaj de deconectare permite mașinii să dezactiveze motorul electric frontal atunci când nu este necesar, pentru a maximiza autonomia și eficiența. Versiunea cu un singur motor dezvoltă 272 cai putere și un cuplu de 343 Nm montat pe puntea spate și o autonomie de până la 600 km conform testelor WLTP.
Ambele versiuni dispun de încărcare de până la 200 kW DC și 22 kW AC, iar capacul de încărcare este motorizat. Încărcarea bidirecțională este inclusă, cu capacitatea de vehicul-la-dispozitiv (V2L) la lansare, permițând dispozitivelor externe să preia energie din Polestar 4. O pompă de căldură este montată standard pe toatele versiunile Polestar 4, permițând mașinii să folosească în mod eficient energia bateriei pentru încălzire și răcire.
O nouă funcție de optimizare a condusului permite șoferului să aleagă între modurile de conducere pentru autonomie sau performanță în versiunea Dual motor. Modul de performanță mărește reactivitatea trenului de rulare și activează ambele motoare în permanență pentru livrarea completă a puterii și cea mai bună performanță. Modul de autonomie pune accent pe eficiență, adaptând trenul de putere la un stil mai calm prin utilizare exclusivă a motorului electric de pe puntea spate.
Siguranța este o parte integrantă din ADN-ul Polestar, datorită legăturii sale puternice cu producătorul de mașini Volvo, iar biroul Alfa Rent a Car Cluj Napoca Airport vă informează că aceste gene de siguranță sunt încorporate în Polestar 4, care dispune de tehnologii de siguranță de ultimă generație atât în interior, cât și în exterior, testate conform acelorași standarde exigente ca și celelalte mașini Polestar. Până la nouă airbag-uri sunt incluse în dotare. Noile parteneriate aduc tehnologia inteligentă de siguranță în prim-plan, inclusiv sistemul avansat de asistență pentru șofer SuperVision de la Mobileye.
Un total de 12 camere, un radar și și alți 12 senzori ultrasonici sunt montați în mod standard. Sistemul de siguranță include o cameră de monitorizare a șoferului, care transmite doar date și nu înregistrează video, pentru a urmări mișcările ochilor și ale capului șoferului, pentru a ajuta la evitarea incidentelor legate de oboseală sau incapacitate. Împreună cu detectarea manuală pe volan, sistemul de monitorizare a șoferului ajută la menținerea șoferului activ implicat în conducere, conform necesității.
Un ecran al șoferului cu diametrul de 26 este montat în spatele volanului și include informații despre viteză, baterie și autonomie. Atunci când sunt activate diferitele sisteme de asistență, un mediu virtual poate afișa alți participanți la trafic, funcțiile curente de asistență la conducere și informații de navigare. Pentru a reduce distragerea, un afișaj head-up display (HUD) cu o zonă de proiecție cu diametrul de 37 cm transmite șoferului informații cheie despre vehicul, telefonie și navigație pe parbriz, îmbunătățind în continuare atenția acestuia. O funcție inteligentă de „mod zăpadă” pentru HUD comută culoarea textului de la alb la galben, îmbunătățind vizibilitatea în mediile înzăpezite.
Pachetul opțional Pilot include Pilot Assist îmbunătățit cu asistență la schimbarea benzii, inițiată de șofer prin apăsarea comenzii de semnalizare în direcția dorită. Aceste tehnologii avansate de siguranță, cum ar fi monitorizarea atentă a șoferului și proiecția informațiilor cheie pe parbriz, sunt extrem de impresionante și adaugă un nivel ridicat de siguranță și confort în experiența de conducere. Totuși, trebuie să fim conștienți că tehnologia este un supliment la responsabilitatea și atenția șoferului, nu o substituie complet.
Prețul pentru Polestar 4 variază între 70.000 euro și 85.000 euro, având un preț de pornire de 70.000 euro pentru plata cash. Gama de prețuri pentru Polestar 4 începe la puțin sub 70.000 de euro, fiind considerabil mai ieftin decât noul Porsche Macan electric anunțat recent. Cu toate acestea, pentru aceeași sumă de bani, se poate achiziționa un Tesla Model Y Performance complet echipat. Modelul cu dublă motorizare adaugă aproximativ 8.000 de euro la prețul de listă, în timp ce pachetul Performance este un supliment de 5000 de euro în plus. Toate modelele destinate României vor beneficia de pachetul „Plus” în mod standard, ceea ce face ca Polestar 4 să fie extrem de bine echipat.
În încheiere, Polestar 4 nu este doar un vehicul electric de lux, ci reprezintă o declarație despre viitorul mobilității durabile. Cu o performanță impresionantă, tehnologie avansată și un design sofisticat, acest automobil îmbină eleganța cu inovația într-un mod care redefinește standardele industriei auto. Prin prețul accesibil, în comparație cu alte mașini de lux electrice, biroul Alfa de închideri auto Cluj este de părere că îl face o opțiune atrăgătoare pentru cei ce caută o alternativă sustenabilă, fără a face compromisuri în ceea ce privește performanța și confortul.
Cu toate acestea, este important să recunoaștem că evoluția către mobilitatea electrică și sustenabilă nu este doar responsabilitatea producătorilor auto, ci și a consumatorilor. Investiția în vehicule electrice precum Polestar 4 este un pas semnificativ în direcția corectă, dar trebuie să fim conștienți și de infrastructura de încărcare adecvată și de politici guvernamentale care să faciliteze tranziția către aceste tehnologii ecologice.
În final, Polestar 4 nu este doar o mașină - este o expresie a aspirațiilor noastre pentru un viitor mai verde și mai sustenabil. Este un simbol al progresului în direcția unei lumi mai curate și mai puțin poluante. Prin adoptarea tehnologiilor de vârf și a practicilor inovatoare, Polestar ne arată că viitorul mobilității este electric și că acest viitor este deja în plină desfășurare.
Pentru rezervări NON-STOP la Alfa Rent a Car vă rugăm să ne contactați:
0748.166.966
contact@alfarentacar.ro