Anul 2023 se prefigurează a fi unul spectaculos pentru pasionații de mașini deoarece la expoziția CES Consumer Electronic Show din Las Vegas au fost dezvăluite o multitudine de concepte noi unde constructorii auto și-au prezentat cele mai puternice și tehnologizate mașini aflate în producție. Astfel, biroul de închirieri auto aeroport Cluj Napoca Alfa Rent a Car vă prezintă în acest articol câteva dintre cele mai interesante mașini pe care le vom vedea pe șosele în următorii doi ani.
Constructorul Hennessey produce mașini din două motive și anume pentru a fi foarte rapide și pentru ai enerva pe șoferii care dețin Bugatti. Deja a construit modelul Venom F5 pentru a concura cu Bugatti Chiron Super Sport 300+ (viteza maximă este de pe peste 300 mile pe oră sau 480 km/h) iar după aceea au lansat modelul Venom F5 Roadster doar cu o zi înainte ca Bugatti să lanseze propriul său roadster Mistral. Acum Hennessey a lansat la CES 2023 o versiune a modelului Venom cu greutate redusă orientat spre curse care să concureze cu modelul Bugatti Chiron Pur Sport de piste de curse. Acesta se numește Venom F5 Revolution, are același motor V8 de 6.6 litri, 1817 cai putere și cuplu de 1617 Nm ca modelul standard F5 dar este echipat cu aripioare, spoilere și eleroane noi care să-i ofere o forță de apăsare maximă. Doar aripa spate produce peste 635 de kilograme de forță de apăsare la viteza de 400 km/h. Bătaia timpilor de tură pe o pistă de curse presupune suspensii foarte diferite în comparația cu spargerea barierei de viteză de 500 km/h în linie dreaptă astfel că Hennessey a montat pe această mașină suspensii mult mai rigide și jante și anvelope noi pentru ai conferi mașinii contact mai mare cu drumul și mai multă aderență mecanică. Bineînțeles că toate acestea vin cu un preț foarte piperat mai ales că numărul de modele Venom F5 Revolution este de doar 24 de bucăți, astfel fiecare va costa 2.5 milioane de euro dar cu toate acestea mai puțin cu 1 milion de euro în comparație cu concurența Chiron Pur Sport.
Hennessey nu este singurul constructor american de mașini care a dezvăluit ceva surprinzător la începutul acestui an deoarece RAM a construit prima sa camionetă electrică care se numește întâmplător tot Revolution. Producătorul Ram a declarat că a dorit ca noua lor mașină să arate „brutiful” adică frumos dar și brutal în același timp. Unele caracteristici ale sale sunt surprinzătoare, este dotată cu un al treilea rând de scaune care este ascuns și acesta împreună cu ai doilea rând pot fi rabatate complet, spatele platformei poate fi extins și astfel pot fi încărcate lucruri care depășesc 5.5 metri în lungime, mai lungi decât majoritatea mașinilor din Europa. De asemenea consola centrală se poate transforma într-un birou sau poate fi detașată complet pentru a transporta și mai multe lucruri. Caroseria din jurul roților din spate poate fi desfăcută, la interior relevând compartimente pentru bagaje si truse de unelte. Fiind o mașină electrică, Ram Revolution este dotată cu un portbagaj mare chiar și sub capotă. Ram Revolution 1500 nu se laudă doar cu caracterul său practic deoarece este dotată cu multe tehnologii noi, astfel are un sistem electric de 800 volți care îi permite încărcare rapidă la 350 kW, este dotată cu un ecran de infotainment dual cu diagonala de 71 de centimetri, recunoaștere facială a șoferului, un proiector de imagine care poate transforma un perete într-un cinematograf și mai amintim de „shadow mode” prin care mașina se conduce singură la viteze mici fără să fie nimeni în interior atâta timp cât este o persoană pe care să o urmeze în fața sa deoarece Ram crede că această caracteristică va fi utilă pe șantier unde trebuie mutate unelte pe distanțe scurte. Ram 1500 Revolution este dotată cu două motoare electrice, tracțiune integrală și direcție pe toate cele patru roți. Ram nu a prezentat care sunt performanțele mașinii dar a declarat că a lăsat spațiu suficient pentru echiparea cu motoare electrice și mai puternice.
În imaginea de mai sus o putem admira pe superba Alfa Romeo Giulia SWB Zagato cu ampatament scurt și cu un nume lung pentru o mașină foarte specială. Aceasta este o versiune scurtă a modelului foarte performant Giulia GTAm. Are același motor de 2.9 litri V6 twin turbo care dezvoltă 540 cai putere dar în schimb Zagato primește o caroserie personalizată cu două portiere și o cutie de viteze cu șase rapoarte. Alfa Romeo Giulia SWB Zagato poate fi privită ca fiind un răspuns la noul model aniversar BMW 3.0 CSL dar Zagato este cu mult mai rară, în timp ce BMW va construi 50 de modele 3.0 CSL, Alfa și Zagato vor construi doar un singur model de Giulia cu ampatament scurt, doar unul. Au făcut acest lucru pentru a sărbători trecerea a peste 100 de ani de colaborare între cele două companii.
2023 nu este doar anul mașinilor sport cu motoare turbo și al camionetelor electrice, ci și anul mașinilor normale pe care oamenii obișnuiți le vor achiziționa iar agenția de închirieri auto Alfa Rent a Car Airport Cluj Napoca este de părere că modelul VW ID.7 va fi una dintre cele mai populare mașini ai următorilor ani. Aceasta nu este încă o mașină de producție finalizată motiv pentru care producătorul VW a prezentat-o acoperită de un camuflaj de coduri QR, dar sub acesta se află o berlină electrică nou nouță care împărtășește multe din componentele sale cu modelele ID.3 și ID.4 SUV. Constructorul VW a declarat că aceasta este un concurent pentru Tesla Model 3 și că va avea o autonomie de 700 km similar cu autonomia pretinsă a modelului ID.4 Pro dar este puțin probabil că șoferii vor putea atinge această autonomie, poate dacă conduc doar prin oraș. Ne așteptăm ca autonomia reală să fie similară cu cea a modelului ID.4 combinată pentru oraș și exterior de 530 km. VW ID.7 este dotat de asemenea cu un ecran tactil de infotainment care este mai mare și mai ușor de folosit decât la celelalte modele ale constructului. Sperăm să fie așa deoarece la modelele ID.3, ID.4 și ID.5 gestiunea climei se face foarte greoi prin comenzile tactile de pe ecran sau din jurul acestuia, dar vom afla când mașina va fi disponibilă pe piață în primăvara acestui an.
Volkswagen nu este singurul brand de renume care a prezentat o limuzină electrică nouă la CES anul acesta pentru că și Sony, cunoscut pentru aparatele electronice din locuința noastră, a construit de asemenea una din imaginea de mai sus. Adevărul este că Sony a fost ajutată de Honda iar împreună au venit cu berlina de mai sus care se numește AFEELA. Acest model nu a fost conceput pentru a se lăuda cu motoare electrice puternice sau cu baterii de capacitate mare, nici Sony și nici Honda nu au prezentat încă nici o informație despre performanța sau autonomia sa. În schimb modelul AFEELA este un prototip prin care Sony își prezintă ideile sale legate de tehnologiile de infotainment și siguranță. Așa cum ne-am fi așteptat de la Sony, un ecran masiv de infotainment acoperă întreg bordul plus două ecrane în locul oglinzilor retrovizoare. Mașina este dotată cu 45 de camere și senzori pentru a ajuta asistentul de condus al mașinii să gestioneze traficul modern cu o siguranță cât mai mare. Acest prototip nu este doar o demonstrație de tehnologie deoarece Sony și Honda plănuiesc să construiască o mașină de producție bazată pe AFEELA care va fi lansată pe piață în anul 2025. Pentru a duce la bun sfârșit acest plan, cei doi vor folosi unele componente ale noii platforme electrice dezvoltate de către compania IT, Qualcomm care produce cipuri care se găsesc în telefoanele noastre și nu a mai construit niciodată o mașină. Qualcomm tocmai a prezentat la CES 2023 conceptul Snapdragon Digital Chassis care nu va intra în în producție dar platforma sa electronică și software va ajuta alte companii să înceapă să-și construiască propriile mașini pentru prima dată în istorie, la fel ca Sony.
Peugeot este un constructor de mașini care a creat de-lungul timpului concepte incredibile ca de exemplu super mașina Onyx cu elemente de caroserie din cupru, apoi berlina e-LEGEND cu un design retro. Acum Peugeot ne-a prezentat conceptul Inception care nu are nici o legătură cu filmul care același nume. Acest concept a fost creat ca să ne arate potențialul unei platforme electrice noi pe care Peugeot o va împrumuta de la compania mamă Stellantis. Această platformă se numește STLA și va fi baza pe care vor construite multe din modele viitoare ale constructorului. Peugeot Inception este dotat cu o baterie de 100 kWh care îi conferă o autonomie pretinsă de 800 km și cu 2 motoare electrice care dezvoltă împreună 680 cai putere, sprintul de la 0 la 100 km/h îl face în mai puțin de 3 secunde fiind în aceeași liga cu hiper mașina Peugeot 9X8 Le Mans de la care mai împrumută câteva elemente de design.
Mazda este pe cale să lanseze o mașină cu un motor rotativ de ultimă generație. Ultima mașină dotată cu un astfel de motor a fost modelul RX-8 a cărei vânzări au luat sfârșit în anul 2012. Noua mașină va fi o versiune hibrid plug-in a modelului electric MX-30. Aceasta folosește un motor electric pentru a propulsa roțile iar noul motor rotativ funcționează ca un generator pentru a menține bateria încărcată în timpul deplasării. Această tehnologie poate să ajute Mazda să continue să construiască mașini pe combustie internă cât mai mult timp.
Pentru rezervări NON-STOP la Alfa Rent a Car vă rugăm să ne contactați:
0748.166.966
contact@alfarentacar.ro