Care sunt cele mai periculoase masini? Acestea sunt autovehiculele cu cel mai mic grad de siguranta.

2023-05-02 13:24:43 Autor: Alfa Rent a Car
Care sunt cele mai periculoase masini?  Acestea sunt autovehiculele cu cel mai mic grad de siguranta.

Care sunt mașinile de pe piață care oferă cel mai mic grad de siguranță? În acest articol, pe baza informațiilor Euro NCAP, biroul de închirieri auto aeroport Cluj Napoca Alfa Rent a Car vă va prezenta 10 mașini în care nu veți dori să vă aflați în cazul unui accident rutier. Dar ce este Euro NCAP? Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) este o organizație independentă care testează și evaluează siguranța autovehiculelor noi. Scopul Euro NCAP este de a încuraja producătorii de automobile să dezvolte și să ofere autovehicule sigure, astfel încât potențialii clienți să poată lua decizii informate în ceea ce privește achiziționarea unei mașini. Euro NCAP evaluează autovehiculele într-o serie de teste de impact și își bazează ratingul de siguranță pe performanța autovehiculului în aceste teste. În prezent, Euro NCAP testează autovehicule în cinci categorii diferite: protecția adulților, protecția copiilor, protecția pietonilor, caracteristicile de siguranță activă și asistența pentru siguranță.

Testele de impact ale Euro NCAP sunt concepute pentru a reproduce situațiile reale de accidente auto și includ teste de impact frontal, impact lateral, impact lateral cu stâlp și impact cu obstacole. Ratingurile de siguranță Euro NCAP sunt exprimate sub formă de stele, cu un maxim de cinci stele. Un autovehicul care obține 5 stele înseamnă că a obținut scoruri ridicate în toate categoriile de testare și, prin urmare, este considerat a fi unul dintre cele mai sigure autovehicule de pe piață.

Conform evaluărilor Euro NCAP, în ordine crescătoare (de la cel mai mic rating la cel mare mare), cele mai puțin sigure 10 mașini disponibile pe piață sunt:

  1. Fiat Panda (2018)
  2. Fiat Punto (2017)
  3. Jeep Wrangler (2018)
  4. Dacia Logan (2013)
  5. Citroën Nemo (2008)
  6. Renault Trafic (2015)
  7. Nissan Pulsar (2014)
  8. Renault Kangoo (2013)
  9. Fiat Tipo (2017)
  10. Suzuki Jimny (2018)

Fiat Panda a fost testat de Euro NCAP în anul 2018 și a primit un rating de siguranță de 0 stele motiv pentru că firma Alfa de închirieri auto Cluj aeroport Avram Iancu vă anunță că acesta este unul dintre cele mai slabe scoruri obținute de un autovehicul în testele Euro NCAP și se află pe primul loc în clasamentul nostru. Scorurile Fiat Panda în fiecare dintre testele specifice sunt următoarele:

•    Testul de impact frontal: 45% protecție pentru adulți, 57% protecție pentru copii
•    Testul de impact lateral: 16% protecție pentru adulți, 43% protecție pentru copii
•    Testul de impact lateral cu stâlp: nu a fost testat
•    Evaluarea sistemelor de siguranță activă și pasivă: 7% dintr-un total de 100% posibile

Motivele pentru care Fiat Panda a primit un rating scăzut includ o protecție slabă a pasagerilor adulți în cazul unui impact frontal, lateral și o protecție slabă a pasagerilor copii în cazul unui impact lateral. De asemenea, evaluarea sistemelor de siguranță active și pasive a arătat că nu există caracteristici de siguranță active în autovehicul, iar caracteristicile de siguranță pasivă sunt insuficiente.

Fiat Punto a fost testat de Euro NCAP în anul 2017 și a primit un rating de siguranță de 0 stele, astfel acesta se clasează pe locul 2 în topul celor mai periculoase mașini de pe piață. Scorurile Fiat Punto în fiecare dintre testele specifice sunt următoarele:

•    Testul de impact frontal: 51% protecție pentru adulți, 43% protecție pentru copii
•    Testul de impact lateral: 43% protecție pentru adulți, 16% protecție pentru copii
•    Testul de impact lateral cu stâlp: 0% protecție pentru adulți
•    Evaluarea sistemelor de siguranță activă și pasivă: 0% dintr-un total de 100% posibile

Motivele pentru care Fiat Punto a primit un rating scăzut includ o protecție insuficientă a pasagerilor adulți și copii în cazul unui impact frontal și lateral. Fiat Punto nu a oferit caracteristici de siguranță, cum ar fi avertisment de coliziune frontală, sistem de frânare automată de urgență, control electronic al stabilității sau limitator de viteză. În plus, în testul de impact lateral cu stâlp, mașina nu a oferit nici o protecție pentru pasagerii adulți. Este important să menționăm că Fiat Punto a fost scos de pe piață în 2018 și nu mai este produs de către companie.

Jeep Wrangler a fost testat de Euro NCAP în anul 2018 și a primit un rating de siguranță de 1 stea. Scorurile Jeep Wrangler în fiecare dintre testele specifice sunt următoarele:

•    Testul de impact frontal: 50% protecție pentru adulți, 69% protecție pentru copii
•    Testul de impact lateral: 32% protecție pentru adulți, 49% protecție pentru copii
•    Testul de impact lateral cu stâlp: 50% protecție pentru adulți
•    Evaluarea sistemelor de siguranță activă și pasivă: 32% dintr-un total de 100% posibile

Motivele pentru care Jeep Wrangler a primit un rating scăzut includ o protecție insuficientă a pasagerilor adulți și copii în cazul unui impact frontal și lateral. În plus, caracteristicile de siguranță pasivă nu erau adecvate pentru a proteja pasagerii în cazul unui impact. Jeep Wrangler nu avea caracteristici de siguranță active, precum avertisment de coliziune frontală, sistem de frânare automată de urgență sau limitator de viteză. Producătorul american Jeep a făcut îmbunătățiri semnificative la modelul Wrangler lansat în 2019 și a primit un rating de siguranță mai bun, cu 3 stele Euro NCAP, dar cu toate acestea compania de închirieri auto Cluj Alfa Rent a Car vă recomandă să verificați ratingul de siguranță specific modelului de Jeep Wrangler înainte de achiziționare.


Producătorul autohton de mașini Dacia a primit 2 stele pentru modelul Logan la testele Euro NCAP în 2013, cu următoarele scoruri la fiecare dintre testele specifice:

•    Testul de impact frontal: 4,78 puncte dintr-un total de 16 puncte posibile
•    Testul de impact lateral: 6,49 puncte dintr-un total de 16 puncte posibile
•    Testul de impact lateral cu un stâlp: nu a fost testat
•    Evaluarea sistemelor de siguranță activă și pasivă: 22% dintr-un total de 100% posibile

Motivele pentru care Dacia Logan a primit acest rating scăzut includ o protecție slabă a pasagerilor adulți în cazul unui impact frontal și lateral, o protecție slabă a pasagerilor copii în cazul unui impact lateral și o lipsă a caracteristicilor de siguranță active, cum ar fi sistemele de frânare automată de urgență sau controlul electronic al stabilității. Este important să reținem că acest rating de siguranță este specific modelului de Dacia Logan testat în 2013 și că modelele mai noi de Dacia Logan au fost îmbunătățite în ceea ce privește caracteristicile de siguranță și performanța dar ratingul de 2 stele a rămas același.

Citroën Nemo a fost testat de Euro NCAP în anul 2008 și a primit un rating de siguranță de 3 stele. Scorurile Citroën Nemo în fiecare dintre testele specifice sunt următoarele:

•    Testul de impact frontal: 11,6 puncte dintr-un total de 16 puncte (72% protecție pentru adulți)
•    Testul de impact lateral: 10,8 puncte dintr-un total de 16 puncte (60% protecție pentru adulți)
•    Testul de impact lateral cu stâlp: nu a fost testat
•    Evaluarea sistemelor de siguranță activă și pasivă: 4,4 puncte dintr-un total de 9 puncte

Motivele pentru care Citroën Nemo a primit un rating scăzut includ o protecție insuficientă pentru pasagerii adulți și copii în cazul unui impact frontal și lateral. În plus, mașina nu a oferit caracteristici de siguranță, cum ar fi airbag-uri laterale sau control electronic al stabilității, care ar putea îmbunătăți protecția pasagerilor în cazul unui accident. Agenția de închirieri mașini Alfa Rent a Car Airport Cluj Napoca vă anunță că Citroën Nemo a fost scoasă de pe piață și înlocuită cu Citroën Berlingo, care a primit un rating mai bun de 4 stele la testele Euro NCAP.

Renault Trafic a fost evaluat de Euro NCAP în anul 2015 și a primit un rating de 3 stele. Acest rating a fost acordat pentru versiunea standard a vehiculului, fără airbag-uri laterale și de cortină. În cadrul testelor, Renault Trafic a obținut următoarele scoruri:

•    Testul de impact frontal: 5,66 puncte dintr-un total de 8 puncte
•    Testul de impact lateral: 11,5 puncte dintr-un total de 16 puncte
•    Testul de impact lateral cu un stâlp: 2,43 puncte dintr-un total de 8 puncte
•    Evaluarea sistemelor de siguranță activă și pasivă: 4,75 puncte dintr-un total de 13 puncte.

Motivele pentru care a primit acest rating mic sunt legate de protecția oferită pasagerilor în cazul unui impact lateral sau în cazul unui impact lateral cu un stâlp. În plus, sistemul de frânare de urgență nu este disponibil ca dotare standard pe acest vehicul, ceea ce a influențat și evaluarea sistemelor de siguranță activă și pasivă.

Nissan Pulsar a primit un rating de 3 stele la testele Euro NCAP iar corurile obținute de aceasta la fiecare dintre cele 4 teste efectuate de Euro NCAP sunt următoarele:

•    Testul de impact frontal: 72% pentru protecția adulților, 83% pentru protecția copiilor, 68% pentru protecția pietonilor și 59% pentru asistența la siguranță.
•    Testul de impact lateral: 78% pentru protecția adulților, 83% pentru protecția copiilor și 58% pentru protecția pietonilor.
•    Testul de impact lateral cu un stâlp: 60% pentru protecția adulților și 83% pentru protecția copiilor.
•    Evaluarea sistemelor de siguranță activă: 38% pentru asistența la siguranță.

Motivele pentru care Nissan Pulsar a primit un rating relativ scăzut se datorează, în principal, unor probleme cu protecția pasagerilor adulți în cazul unui impact frontal, dar și unor probleme cu asistența la siguranță și cu protecția pietonilor.

Renault Kangoo a fost evaluat de Euro NCAP în anul 2013 și a primit un rating de 3 stele iar scorurile obținute de această mașină la fiecare dintre cele 4 teste efectuate de Euro NCAP sunt următoarele:

    Impact frontal: 3 stele din 5
    Impact lateral: 2 stele din 5
    Impact lateral cu un stâlp: 2 stele din 5
    Sisteme de siguranță activă și pasivă: 3 stele din 5

Motivele pentru care a primit acest rating mic se datorează în principal faptului că vehiculul nu are o structură robustă, iar protecția pasagerilor în caz de impact este insuficientă. În plus, sistemul de retenție a copiilor a fost considerat ineficient, iar airbag-urile laterale nu sunt standard pe toate modelele.

Fiat Tipo a primit un rating de 3 stele la testele Euro NCAP efectuate în anul 2016 iar biroul Alfa Rent a Car Cluj Airport vă prezintă în rândurile de mai jos scorurile obținute de această mașină la fiecare test efectuat de Euro NCAP:

•    Testul de impact frontal: 84% pentru adulți, 78% pentru copii, 64% pentru pietoni și 56% pentru sistemele de asistență la siguranță;
•    Testul de impact lateral: 83% pentru adulți, 82% pentru copii și 42% pentru sistemele de asistență la siguranță;
•    Testul de impact lateral cu un stâlp: 78% pentru adulți, 78% pentru copii și 0% pentru sistemele de asistență la siguranță.

Principalele motive pentru care Fiat Tipo a primit un rating de doar 3 stele sunt performanța scăzută în ceea ce privește protecția pietonilor și sistemele de asistență la siguranță, precum și o protecție marginală în cazul impactului lateral cu un stâlp. De asemenea, Fiat Tipo nu a fost evaluat pentru sistemele de asistență la siguranță pentru evitarea coliziunilor.

Suzuki Jimny a primit un rating de 3 stele din 5 la testele de siguranță Euro iar scorurile obținute de aceasta la fiecare dintre cele 4 teste efectuate de Euro NCAP sunt următoarele:

•    Impact frontal: 73%
•    Impact lateral: 84%
•    Impact lateral cu stâlp: 50%
•    Sisteme de siguranță activă: 50%
•    Sisteme de siguranță pasivă: 73%

Motivele pentru care Suzuki Jimny a primit acest rating relativ scăzut sunt următoarele: protecția pasagerilor adulți la impact frontal a fost considerată insuficientă, în special în zona picioarelor și a pieptului, protecția pasagerilor la impactul lateral cu stâlp a fost, de asemenea, evaluată ca fiind insuficientă, cu riscul de răniri grave la cap, abdomen și pelvis. În ceea ce privește sistemele de siguranță activă, Jimny nu are asistență la frânare de urgență sau la menținerea benzii de mers, ceea ce a dus la un scor redus în această categorie.

În concluzie este important să reținem că aceste ratinguri de siguranță sunt bazate pe teste și standarde specifice și nu oferă o imagine completă a siguranței unei mașini în toate situațiile posibile de utilizare. De asemenea, este important să ținem cont de alte aspecte legate de siguranță, cum ar fi caracteristicile de siguranță active și pasive și sistemele de asistență la șofer, atunci când se ia în considerare o achiziție de mașină.


 
Pentru rezervări NON-STOP la Alfa Rent a Car vă rugăm să ne contactați:

0748.166.966
contact@alfarentacar.ro